دنیای کفشها تحت تأثیر برندهای بسیاری قرار گرفته است، و یکی از نامهایی که اثر خود را باقی گذاشته است، ریباک است. ریباک یا همان ریبوک که در سال 1958 تأسیس شد، از یک شرکت کوچک تولید کننده کفشهای انگلیسی به یک غول جهانی در صنعت ورزشی و لباسهای ورزشی تبدیل شده است. تعهد این برند به نوآوری، استایل و عملکرد باعث شده که جایگاه ویژهای در قلب ورزشکاران، علاقهمندان به تناسب اندام و افراد مد پسند در سراسر جهان به دست آورد. این برند محبوب توسط دو برادر به نام های جفری و جو کامبل در انگلستان به ثبت رسید.
همچنین این برند در دهه 1980 زمانی که Reebok Freestyle که یک کفش هوازی بدون بند بود را عرضه کرد به سرعت به یکی از اصلیترین محصولات دنیای تناسب اندام تبدیل شد و شهرت قابل توجهی به دست آورد. در دهه 1990 ریباک محصولات خود را گسترش داد و آثار کلاسیکی مانند Shaqnosis ، DMX Run 10 و Question را در راستای همکاری با ورزشکاران برجسته به تولید رساند. Reebok از آن زمان به محصولات خود تنوع بخشیده و لباس، لوازم جانبی و کفش های مناسب لایف استایل های مختلفی را معرفی کرده است. همچنین موجود بودن آن در رنگ های مختلف مانند کتونی ریبوک مشکی، کتونی ریبوک سفید و همچنین تولید در دسته بندی های کتونی ریباک زنانه، کتونی ریباک دخترانه و کتونی ریباک مردانه باعث محبوبیت بیشتری شد. در سال 2005، این برند توسط آدیداس خریداری شد که منجر به افزایش سرمایه گذاری و گسترش آن شد. علیرغم مواجهه با رقابت سخت در صنعت کفش، ریباک تولیدات خود را با استفاده از تجهیزات و فناوری های پیشرفته و جایگاه های نوظهور حفظ کرده است. ریباک همکاری هایی با طراحان مختلف و مطرحی از جمله ویکتوریا بکهام، پیر ماس و کوتوایلر منتشر کرده است. این دست از همکاری ها به برند ریبوک کمک کرده است تا توجه مخاطبان بیشتری را به خود جلب کند و خود را از رقبا متمایز کند.
علاوه بر این، ریباک تمرکز خود را بر پایداری، معرفی شیوههای تولید سازگار با محیط زیست و استفاده از مواد بازیافتی قرار داده است. این حرکت مصرفکنندگان جوانتر و آگاه از محیطزیست که به پایداری و نگهداری آن می اندیشند را تحت تاثیر قرار داده و این موضوع نیز بسیار طنینانداز شده است.
بلند پروازی برای تسخیر آینده
ریباک برنامه های بلندپروازانه ای برای آینده دارد و هدف آن تبدیل شدن به یکی از برندهای ورزشی پیشرو در سطح جهان است. این شرکت اعلام کرده است که در حال گسترش محصولات خود و افتتاح فروشگاه های جدید در سراسر جهان است. آنها همچنین بر ایجاد محصولات فراگیرتر که نیاز طیف متنوعی از مصرف کنندگان را برآورده می کند، تأکید کرده اند. در سال 2010، کمپانی ریبوک زیگتک را معرفی کرد که یک تکنولوژی تازه برای فراهم کردن پشتیبانی برتر و بازگشت انرژی در کفشها بود. کفشهای ریباک زیگ با تکنولوژی منحصربهفرد و افزایش سطح کارایی یک مدل بسیار مفید برای علاقهمندان به تناسب اندام و ورزش شد. این نیز گواهی بر ادعای آن های برای چند سال آینده است ک گفته اند: ریباک می خواهد به سرمایه گذاری در پایداری ادامه دهد. تا سال 2025، این شرکت قصد دارد از صد در صد پنبه پایدار در جدیدترین مدل های ریباک استفاده کند و ردپای کربن آن را به صفر برساند. این طرح ها و بروزترین مدل های ریباک، تعهد شرکت به شیوه های مسئولانه را نشان می دهد و تمایل آن را برای رهبری صنعت نشان می دهد که می خواهند به برند اول جهان در زمینه های مختلف از جمله کفش تبدیل شوند.
Reebok با توجه به شناخت دقیق از بازار و رقبا، استراتژیهای فروش محصولات خود را برنامه ریزی میکند. با تجزیه و تحلیل کلیدواژهها و دادههای بازار تلاش میکند تا بهترین راهها برای بهینهسازی محتوا و وبسایت خود را بهمنظور جلب رتبه بالاتر در موتورهای جستجو ایجاد کند. همین مطلب باعث شده تا بتواند نظرات کاربران خود را به گونه ای بهتر دریافت کند و از علاقه مندی آن ها بدون بررسی آمار های مختلف، مطلع شود. همانطور که گفته شد این برند دیدگاه های مختلفی را از طرف علاقه مندان به کتونی ریباک و مصرف کنندگان مد به دست آورده است. برخی از تاریخچه و جذابیت نوستالژیک این برند قدردانی میکنند و کتونی ریبوک کلاسیک مانند Reebok Classic Leather و Club C را بهعنوان محصولات مورد علاقه خود ذکر میکنند. برخی دیگر Reebok را به عنوان برندی میدانند که برای همسو شدن با منظره کفشهای کتانی مدرن تلاش کرده است. پس می توان گفت موفقیت ریبوک نه تنها به علت محصولات برتر آن است، بلکه به حضور قوی آنلاین و استراتژیهای بازاریابی دیجیتال آن نیز برمیگردد.
استفاده از پلتفرم های جدید و آمیخته شدن با فرهنگ های مختلف
ریبوک همچنین از پلتفرمهای مختلف همانند شبکه های اجتماعی برای ارتباط با مخاطبان خود و ایجاد جامعهای آنلاین با زیر ساختی مطمئن استفاده میکند. کمپینهای جذاب، محتوای تولیدشده توسط کاربران و افراد مؤثر، به موفقیت ریبوک در فضای آنلاین و مجازی کمک کردهاند .از این رو آن ها تخفیفات ویژه ای را برای مشتریان خود هنگام خرید آنلاین در نظر میگیرند و برای مثال قیمت کفش ریبوک اصل مردانه و قیمت کفش ریبوک ویتنام در مقایسه با خرید فیزیکی و حضوری آن ها در فروشگاه اختلاف قابل توجهی دارد. طرفداران این کفش با توجه به اطمینان از اصالت آن و تخفیفات ویژه به خرید های آنلاین ترغیب شده و این مسئله بار دیگر اهمیت داشتن یک فضای رسانه ای قدرتمند را نشان می دهد. گسترش ریبوک به بازار ایرانی جهت برآورده کردن نیازهای مصرفکنندگان نیز انجام شده است. فروشگاه های آنلاین و معتبری همانند وبسایت کتونی لیام به شما یک کالای با اصالت و با کیفیت به همراه ارسال رایگان و مهلت تست و تعویض و همچنین قابلیت مرجوعی را میدهد. همچنین شما عزیزان میتوانید بروزترین مدل های ریباک و یا جدیدترین مدل های روز دنیا را نیز در وبسایت کتونی لیام مشاهده کنید و درکمترین زمان ممکن مدل خود را درب منزل دریافت نمایید. با ورود کتونی ریبوک جدید به سرعت شمار علاقه مندان به این کفش افزایش یافت و اکثر جوانان ورزشکار به دنبال کتونی ریبوک اصل بودند.
قیمت کتونی ریبوک اصل ویتنام در وبسایت کتونی لیام برای عموم قابل مشاهده است و کتونی ریبوک اصل یک انتخاب عالی برای افراد با سلیقه است. ورود ریبوک به بازار ایران با استقبال مصرفکنندگانی روبهرو شد که به دنبال کفشها و لباسهای ورزشی با کیفیت بودند. از طریق محصولات نوآورانه، کمپینهای بازاریابی جذاب و تعهد به رضایت مشتریان، ریبوک جایگاه منحصر به فرد خود را در ایران ایجاد کرد. حال این برند با مجموعهای از محصولات متنوع که به نیازهای مختلف ورزشها و فعالیتهای تناسب اندام پاسخ میدهند، انتخاب اول برای ورزشکاران، مراکز تناسب اندام و افراد مد پسند شده است. در اخر موردی که ریباک را از سایر برند ها متمایز می کند تأکید آن بر نوآوری، عملکرد و استایل است. مجموعههای نمادین آن مانند ریباک کلاسیک ، فناوری زیگتک و جذابیتهای منحصربهفرد همگی اثبات سابقه ای غنی است که از طریق توانایی خود در نوآوری و بازاریابی توانسته در صنعت کفش ورزشی جایگاه ویژه ای را بدست آورد. تمرکز آن بر پایداری و فراگیر بودن، و همچنین همکاریها و عرضه محصولات جدید، آرزوهای این شرکت را برای باقی ماندن به عنوان یک برند مرتبط و پیشرو برای سالهای آینده نشان میدهد.